Politik gör skillnad

Många frågar mig varför jag håller på med politik och om man som enskild politiker kan påverka. Självklart är det svårt att veta om jag som enskild politiker påverkat olika skeenden men det viktigaste är att jag hela tiden ser bevis för att politik gör skillnad.

Tänk bara på de apatiska flyktingbarnen där många enskildas kamp nu lett fram till att man förändrat tolkningar och tillämpningar så att barnens hälsostatus också kan påverka prövningen i det enskilda fallet.

Ett annat hyperaktuellt exempelgäller avvisningarna av homosexuella till Iran. Vi är många som på olika sätt agerat i frågan och det har nu äntligen gett resultat. Men vad hade hänt om vi bara suttit tysta och inte reagerat och agerat. Då hade avvisningarna fortsatt och ett flertal människor hade råkat oerhört illa ut. Så visst gör politiken skillnad. Bubbe


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits