Bästa priden någonsin!!!

 Det här är nog bästa priden någonsin. Bortsett från den totalomvälvelse som förra Europriden i Stockholm1998 innebar i och med att den fick mig att komma ut som homosexuell. Men den Priden har varit den roligaste alla kategorier.

Det har jag att tacka alla härliga människor jag känner:-) Min kompis Henrik från Göteborg (tillfälligt utlokaliserad till Örebro) som jag umgåtts med dagligen, Birgitta Persson och Pernilla Lundqvist, som är nere på Priden för landstingets regionala beredning, Maria Stenberg och hennes Jan. Fredrik Lundh får jag inte heller glömma. Alla har ni satt guldkant på den här Priden.

Den totala höjdpunkten, förutom de seriösa delarna med seminarierna och de mediagrejer jag fått till, är SSU:s och Studentförbundets SingStar-tält bredvid vårt. Gissa om jag är hes. Men att få tävla mot, och ha roligt tillsammans med de här människorna jag tidigare nämnt plus en massa andra härliga riksdagsledamöter bl.a Magdalena Streijffert (Du har blivit en ny favorit för mig!!!), Kerstin Hagle, Caroline från Vingåker (hoppas bara jag inte blandar ihop namn nu). Ni är underbara!

Nu kan det kanske verka som om det bara är glam och oseriöst nöje, men det är inramningen till allt det viktiga som händer.

Förresten, Alexandra Einerstam... Dig får jag inte glömma. Dina insikter behövs! Du har helt rätt i dina analyser och ditt sätt att se på saker och ting. Som företrädare för vårt parti borde man , dvs de välbeställda uppdragsinnehavarna, fundera på hur man resonerar och agerar. Där har du en klar poäng i det du säger. Du vet vad jag menar!!! Därför behövs du verkligen, och jag förstår din frustration. Men jag brukar tänka så här: Om jag ger upp så lämnar jag spelfältet fritt. Vem ska då säga det som behöver sägas? Då brukar jag kunna få ny energi!!!

Alexandra är vår tältgeneral och gör ett fantastiskt arbete i den rollen. Men Alexandra är dessutom arkeolog. Försöker övertala henne att flytta till Arjeplog. Hon och hennes flickvän är båda utbildade arkeologer. Visst borde det vara något för Silvermuséet... Ska kolla med Ingela när jag kommer hem från Thailand.

Kommentarer:
Postat av: nathalie

hihi vad trevligt :) Ha en bra dag..

Postat av: Sanna

Godmorgon :)

2008-08-02 @ 08:57:22
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Caroline H O

Ja ,du var oemotståndlig och oslagbar på singstar.

Här och nu utmanar jag dig för sjungtävlingen till nästa år.

Kram Caroline HO



2008-08-05 @ 00:25:33
Postat av: Pernilla

Hejsan Bubbe

Priden var det mest maffiga jag varit med om. Vilken stämning och vilka underbara människor jag fick träffa. Alla som inte var där har verkligen missat något.

Kramar

/ Pernilla

2008-08-05 @ 23:44:31

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits