Min absoluta favorit

Kan inte undanhålla er min absoluta favorittext från Melodifestivalen, och det är Py Bäckmans "Långt härifrån" från 1992 som tyvärr slutade på femte plats. Men det var min vinnare och är nog en av de låtar som jag lyssnat mest på genom åren.

Långt bortom mörka vatten blåser vinden in mot land
Långt, långt härifrån
Den för med sig svarta moln mot en orörd strand
Kom närmare nu

Hon blickar ut mot havet som når upp till himmelen
Långt, långt härifrån
Där tusen stjärnor träder fram ur dimman en och en,
Kom närmare nu

Långt, långt härifrån
Långt, långt härifrån
Där lever våra drömmar
Och där drömmer vi om liv
Kom närmare nu

Så vaka här med mej i natt, jag anar någonting
Långt, långt härifrån
Och håll mej hårt, jag är på väg från dej till ingenting
Kom närmare nu

De virvlar ut i febrig dans som för dem bort ett tag
Långt, långt härifrån
De dansar under stjärnorna när natten blir till dag
Kom närmare nu

Långt, långt härifrån
Långt, långt härifrån
Där lever våra drömmar
Och där drömmer vi om liv
Kom närmare nu

Långt, långt härifrån
Långt, långt härifrån
Där lever våra drömmar
Och där drömmer vi om liv

Långt, långt härifrån
Långt, långt härifrån

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits