Intensiva dagar på mer än ett sätt

Idag har jag haft ett par olika möten, bl.a. kring flyktingmottagandet. Det handlar framförallt om hur vi ska lösa situationen under ombyggnadstiden. Vi har också diskuterat framställan från Villa Rosa kring asylboende i Slagnäs.

Det vi idag har kunnat konstatera är att fullmäktigebeslutet är tydligt om att mottagandeverksamheten ska vara förlagd till Öberga förskola, dvs detta måste tolkas som en sammanhållen verksamhet.

Förslag till lösning under ombyggnadstiden ska föreläggas fullmäktige i februari.

Det andra mötet jag har varit med på är Socialnämndens möte, där jag bara deltagit under en del av mötet för att lyssna av diskussionerna i en särskild fråga inför KS-behandlingen.

Igår var jag till arvidsjaur tillsammans med KFU-nämndens ordförande Tone Karlberg och KFU-chefen Sofi Sundström för att tillsammans med Arvidsjaurs gymnasierektor Lars Hagnelius och Arvidsjaurs kommunalråd Jerry Johansson diskutera gymnasiesamverkan mellan Arjeplogs och Arvidsjaurs kommuner.

Då när jag ändå var i Arvidsjaur passade jag på att köpa en tårta så att jag och mamma kunde gå över och överraska Gudrun Gustafsson på hennes födelsedag. Det blev väldigt lyckat! Så jag är tacksam att jag följde min impuls!!!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits