En vacker text

När jag gick igen om påse med cd-skivor så hittade jag en cd-singel med den sång som kom tvåa i den svenska melodifsetivalen 1997, nämligen "Där en ängel hälsat på" med gruppen N-Mix. Jag ahde faktiskt glömt hur vacker texten är och jag kan inte hålla mig från att dela med mig av den till er:-)

Här där vi bor finns frid denna kalla kväll
Allt som är ont har glömts bort
Vinden har lugn och ro denna mörka kväll
Kom och var mig nära, kom och var min vän

För himmelen den har sänkt sig ner till oss
Solen lyser vartän vi går
Hjärtat dansar och tänder kärleksbloss
Där en ängel hälsat på

Långt ifrån stadens ljus vid en öppen eld
börjar vi om, börjar om igen

För himmelen den har sänkt sig ner till oss
Solen lyser vartän vi går
Hjärtat det dansar och tänder kärleksbloss
Där en ängel hälsat på

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits