En text jag länge sökt

Hittade ikväll en text jag länge sökt, så jag är så glad! Det är texten till Inger Öst sång "En grön dröm om dig" som tävlade i Melodifestivalen 1974 och kom på femte plats.Nu hoppas jag bara att någon kan hjälpa mig få tag på själva låten också!

Jag tycker det är en härlig text på många sätt. Kolla bara!

I går kröp jag i säng som vanligt
Jag sökte, en förlorad dröm
En dröm om någonting att tro på

En skön dröm, en grön dröm om mej
Varje dag va fyllt av sånt jag inte ville
De enda ord, ja nånsin sa de va nej

Men i dag känns de bra
Jag har vaknat upp idag
Jag vill va, jag vill ha liksom allting
Tänk idag känns det bra, o allt jag kan o allt jag ska
Allt jag vill gör mej glad
För idag, tror jag på mej själv

Igår va allting utan mening
Jag sökte, en förlorad tro
En tro jag saknat allt för länge

En skön tro, en grön tro på mej
I min väg fanns många dörrar
Som va låsta o i min dagbok
Stod så många nej

Men i dag känns de bra
Jag har vaknat upp idag
Jag vill va, jag vill ha liksom allting
Tänk idag känns det bra, o allt jag kan o allt jag ska
Allt jag vill gör mej glad
För idag, tror jag på mej själv
Tänk idag känns det bra, o allt jag kan o allt jag ska
Allt jag vill gör mej glad
För idag, tror jag på mej själv

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits