Visst är det underbart med barn...

Jag har ju fyra helt underbara syskonbarn. Min bror Pär-Lars har två; Linus som är drygt fem år och Linnea som blir tre här i början av november och min syster Anna-Maria har Tilde som blir tre i slutet av januari och Maja som föddes i början av maj.

I fredags fyllde mamma år så Pär-Lars och hans familj kom upp för att fika. Han och Linnea kom senare än de andra eftersom hon fått ett vansinnesutbrott av ilska just innan de skulle gå upp. Jag och Linus hann bada innan hon kom upp och när vi klev upp ur badet sov hon. När de väckte henne efter ett tag var hon lika sur som innan och jag kunde inte hålla mig från att retas med henne och sa till henne att nu när hon var på strålande bra humör skulle hon väl ändå sova över. Gissa om jag blev förvånad när hon direkt nappade och dessutom blev på ett fantastiskt bra humör och var hur charmig och gosig hela kvällen. Visserligen vaknade hon klockan fem på morgonen och ville gå hem men det var ju bara en mindre miss i protokollet.

Ikväll ringde Tilde från Umeå och var riktigt pratsjuk. Hon är så himla charmig.Hon berättade om att hon skulle ha "Hemliga påsen" på förskolan imorgon och att hon skulle visa upp sin telefon. Sedan hann hon med att fråga om jag varit i "körkan" idag. Det hade jag ju tyvärr inte varit annars hade det ju varit lyckat och kunna säga det... Det är så gulligt när hon ringer för hons lutar alltid med "Jag älskar dig!" eller frågar när vi ska komma och hälsa på. Då blir man alldeles varm i hjärtat!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits