BST-lokalernas placering

JAg måste medge att jag hajade till ordentligt imorse när jag skulle simma. Fick nämligen se hur de påbörjat arbetena för BST-lokalerna och det var inte helt som jag väntade mig. De låg mycket längre in mot fotbollsplanerna än jag fått för mig. Skulle den hamna där den verkar hamna enligt markarbetena som påbörjats så känner i alla fall jag mig lurad. 

Det är fler än jag som reagerat och bl.a. Mari-Teres Ögren ringde och var upprörd. Imorgon ska tekniske chefen Mats Björk dit och titta tillsammans med Bernt Rönnqvist.

Som både jag och Mari-Teres förstått så skulle lokalen ligga helt innanför parkeringssidan på det gamla stängslet och nu verkra det som om det hamnar långt inne på det område som låg innanför det gamla stängslet. Detta skulle enligt Mari-Teres inkräkta på den sluttning som finns alldeles utanför Sporthallen och som av förskolan används som pulkbacke.

Jag hoppas verkligen att det löser sig så att lokalen hamnar där den skulle hamna. Så vi slipper bråk om placeringen igen.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits