REAKTION PÅ FÖRRA VECKANS KRÖNIKA I ARJEPLOG TIMES

Med anlening av förra veckans krönika ( som ni hittar här: http://app.webblogg.se/index.bd?fa=article.edit&tab=3&ar_id=882928) fick jag följande mail:

Hej Bengt Urban, Denna veckas krönika i The Arjeplog Times är mycket bra och jag  håller med dig att vi alla i Arjeplog måste försöka stödja varandra,  speciellt (som du skrev) de aktiva som försöker göra något här. Dina ord är fina, men verkar tomma när inte ens kommunen stödjer  lokala företag! Som aktiva människor räknar jag in LiLAB (och alla andra småföretag  som kämpa för att överleva i Arjeplog) och var jätteglad att du  uppmanar folk att stödja oss.

Jag citerar dig: Why is this distinction important to the development of Arjeplog? ..... we have to strengthen values and attitudes connected to action  and to active persons such as the entrepreneurial power of initiative  and business activities. We have to strengthen the active and  creative people in Arjeplog and give them space to develop their  actions....

MEN då dimpar det ner ett gruppkorsband i brevlådan, samma dag som  Arjeplogar'n kom ut till alla hushåll, från kommunen om energidagar  och ormar!! Vi fick inte ens en förfrågan om priset.. Gissa vad jag blev både ledsen och arg och dina fina ord som  kommunalråd tappade helt mening! Hade Kommunen velat stödja den lokala tidningen (och hjälpa den vara  kvar) hade ni skickat ut informationen i den. Eller hur?

Vi har haft  denna diskussion förut men vad hjälper det? Tomma ord. Jag har frågat Martin Stenlund förut om varför han annonserar i  Annons Xet från Arvidsjaur och gör egna blad för biltestarna  (istället för att delta i våran vinterbroschyr) men får inget vettigt  svar. Det känns som att man jobbar uppför i den här kommunen och jag är  inte ensam som företagare som tycker så.

Du, Bengt Urban, som skriver: "As a politician my main task is to be of service to these active  persons and be willing to help them avoid being restrained by  obstacles in the society. As many people have said before: “I have to  rake the circus arena for them” Jag ber dig, gör det!

Vi måste acceptera om ett företag inte vill annonsera i Arjeplogar'n  eller stödja lokala företag, men när kommunen (och speciellt en  kommun som sägs vilja vara lojal) gör det, känns det tungt. Du ska veta att varje extra annons i Arjeplogar'n bidrar till att  tidningen överlever.

Varma hälsningar, Illona, LiLAB
PS. Johan håller med helt och hållet.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits