KOMMENTAR TILL JOSTEINS SÅGNING

För det första vill jag bara slå fast en sak! Jostein Pedersen är en av världens mest kompetenta kommentatorer när det gäller Eurovisionsschlagern ochhanhar helt underbar inställning. Han är också oerhört träffsäker även om han har ett ont öga till Sverige och de svenska schlagerbidragen.

Men en sak har han rätt i och det är att vi svenskar överskattar Carolas storhet utanför Norden. Hon är ingen megastjärna utanför schlagerfantastkretsarna i Europa. I våra kretsar är hon visserligen ikon och supermegastjärna men det räcker inte. Vi är för få för att kunna avgöra Eurovision Song Contest själva.

.Däremot har han fruktansvärt fel när det gäller Carolas sätt att leverera Är det något hon kan så är det att leverera med trovärdighet. När det gäller Evighet tycker jag dock att hon överspelar, och skriker" alltför mycket, men hon lyfter låten till himlarna som inte många kunnat. Det kan mycket väl också bära hela vägen fram i Aten.


Kommentarer:
Postat av: mangepange

jag tycker inte att hon skriker, carola har enorma resurser med sin röst - det är bra att hon nyttjar dem.

Postat av: Bubbe

Nog tycker jag att hopn tar i så det går över gränsen...

Men så var det ju i "Störst av allt" också!

2006-03-15 @ 16:17:06
URL: http://bubbe.webblogg.se
Postat av: mangepange

Störst av allt? Menar du titelspåret på den skivan?

2006-03-17 @ 19:07:49
URL: http://magnusborg.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits