Elisabets avhopp från partiet

Jag är fortfarande, efter att ha vetat detta sedan i måndags kväll, bedrövad över att Elisabet lämnar partiet. Det känns jättetomt och konstigt eftersom hon varit ett enormt stöd för mig och ett oerhört viktigt bollplank. Vi har haft ett jättebra samarbete, och jag kommer att sakna det. Självklart kommer vi att fortsätta hålla kontakten. Att hon lämnar partiet och politiken förändrar ingenting i vår relation utan jag kommer att fortsätta umgås med henne. Politiken och dess villkor får aldrig komma mellan människor. De mänskliga relationerna är ändå alltid viktigast. Jag ser fortfarande Elisabet som en person som står mig nära, och vi kommer att fortsätta vara vänner!

Jag kan bara säga att jag har full förståelse och respekt för det beslut Elisabet tagit, även om jag önskar att hon hade kommit till en annan slutsats och fortsatt kampen inom partiet. Jag hade gärna sett henne vid min sida i Kommunstyrelsen även nästa mandatperiod.

Ni kan läsa mer i Piteå-tidningens artikel som ni hittar
här:

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits