Rättelse angående artikel i PT ang. tjänsteman i husvagn

Jag har helt riktigt mottagit ett anonymt brev med det innehåll som beskrivs i Piteå-tidningens artikel. Däremot har inte jag varit i kontakt med den berörde tjänstemannen, vilket uppges i artikeln, utan givit kommunchefen i uppdrag att undersöka saken och kontakta berörd tjänsteman.

Jag vet inte idag om brevskrivaren har rätt i det han/hon skriver eftersom jag inte hunnit få någon rapport från kommunchefen. Jag har således ingen aning om tjänstemannen bott i husvagn vid den kommunala anläggningen. Den uppgift i tidningen som gör gällande att elströmmen är betald kan jag således varken dementera eller bekräfta.

Jag kan bara konstatera att jag finner det märkligt om en tjänsteman skulle fått tillåtelse att ställa upp husvagn i anslutning till sin arbetsplats. Det finns ju privata entreprenörer som i sin verksamhet hyr ut husvagnsplatser.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits