Mejlskandalen på partihögkvarteret

Jag hade inte tänkt att kommentera den här skandalen men känner att jag inte kan hålla mig. Det är helt enkelt skamligt det som den här funktionären på 68:an hållit på med. Sånt hör inte hemma i ett demokratiskt system där respekten för människan ändå sägs hållas högt.

Det strider mot all etik och moral, och dessutom mot allt vad det socialdemokratiska partiet står för. Det är skrämmande att det verkar finnas en elit som är beredda att gå över lik för att vinna. Det skrämmer mig verkligen.

Nu tror jag inte att det här är något unikt för Socialdemokraterna, tyvärr. Det finns överallt och det gör det hela än mer skrämmande. Det som nu uppdagats är inte undantaget, utan jag fruktar att det finns rötägg i alla partier. Men jag skräms verkligen av att det verkar vara okej, hur skulle han annars ha vågat. Han trodde nog det skulle gagna hans karriär, och då inser man hur snett vi hamnat.

Varje politiker måste ta sitt ansvar - för sitt egna beteende. Endast genom handling kan vi vrida skutan på rätt kurs!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits