ONSDAG 13:E DECEMBER

Upp klockan fem för att hinna packa ihop och hinna äta frukost innan taxin kom klockan sex för att köra oss till Landvetter. Tur att jag hade beställt assistans annars hade vi missat planet på Arlanda eftersom det var så tight mellan planen. Jag går alldeles för långsamt ännu.

Kom hem vid ett-tiden och hade tid för omläggning av mitt sår kvart över så det var bara att kasta sig iväg meddetsamma. Det var skönt att höra att såret såg bra ut och det verkar ta ihop bra.

Efter omläggningen så åkte jag upp till kommunkontoret. Det är första gången jag sätter min fot där sedan den tjugofemte oktober. Det var så otroligt härligt att få träffa alla dem som jag saknat så. Det är en underbar arbetsplats med en härlig stämning i vår korridor.

Hade också mitt första "möte", ett telefon möte med Bert Öhlund, kommunalråd i Skellefteå, och Christer Forssell, styrelseordförande i Skellefte Kraft, angående vindkraftssatsningen på Uljabuoda. Det var ett positivt möte på många sätt.

Passade på att hälsa på några av tjänstemännen på kommunen lite särskilt och dessutom fixa ett nyckelkort så jag kommer in. De har ju bytt skalskyddssystem medan jag varit borta.

Helt plötsligt var klockan halv fem och det var dags för middag. det blev ärtsoppa, en av mina absoluta favoriträtter. Hann ta en kort tupplur på en halvtimme innan det var dags att ge sig av till kyrkan för att titta på luciatåget. Det var mycket stämningsfullt och fint.  Tyckte tyvärr att det var lite för mycket på engelska, vilket säkert är en särskild omtanke om biltestarna, men det gör tyvärr att en del av klassikerna faller bort. Saknade verkligen Jul, Jul, Strålande Jul. Men man kan inte få allt. Sånt är ju livet.

Efter luciafirandet så åkte vi hem tii min bror Pär-Lars för att få träffa Linus och Linnea och få lite kaffe. Men det sprack totalt när Linnea började kräkas. Så det var bara att åka hem och koka kaffe själv. Så kan det gå!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits