FREDAG 15 DECEMBER

Fredag 21.50
Åter från Laisvall och en otroligt trevlig julfest. Det var många trevliga människor där som jag inte träffar annars. Speciellt trevligt var det att Maria visade trailern till filmen om Laisvallgruvan. Arbetsnamnet är "I lave you". Fyndigt va? I trailern lyfts personer fram som kommer att skildras i dokumentären.

Fredag 15.30
Idag har jag varit med på allmänna avdelningens julgröt, en årlig tradition. Men i år åt jag skinka på tunnbröd. Det kändes lagomt. Risgrynsgröt kändes nog så häftigt. Det var kul att träffa lite mer arbetskamrater!

Jag har också hunnit få såret omlagt idag och läkningen ser lovande ut. Såren tar ihop på ett bra sätt.

Ikväll ska jag till Laisvall på minijulfest hos Maria Söderberg. Hon är journalist och håller på med en film om Laisvallgruvans nedläggning. Annars jobbar hon mycket med bevakning av Vitryssland och Kazakstan.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits