Marknadsnöjen

Igår var jag ute och gick en sväng på marknaden. Det klarnade upp och blev otroligt fint väder, vilket resulterade i att jag helt enkelt hade klätt mig för mycket. Jag köpte inte särskilt mycket. en låda kokosbollar och en ansiktscreme med propolis var allt. Propoliskrämen hade jag förvisso kunnat köpa av Micke Pettersson när som helst men passade på i går i alla fall.

På kvällen stack jag hem till Maria, och tillsammans med Anette så käkade vi på Hotell Silverhatten. Restaurangen var fullbokad och det är alltid lika kul. Maten var suveränt god och servien var mycket bra.

Träffade massor av trevliga människor, bl.a en del BST-elever som gått ut och nu var på "återbesök" i Arjeplog. Träffade t.ex. Kalle Gudmunsson och det var skitroligt att prata med honom. Han pluggar i Luleå numera. Träffade också Nina och Gabriella och längtan tillbaka till Öbergaskolan gjorde sig påmind. Sedan umgicks jag mycket med Kicki J och Charlotte H. Det var superkul. Vi konstaterade att vi måste ha en karaokefest snart.

Sedan är det självklart så att folk passar på att prata om sånt som ligger dem varmt om hjärtat. Två personer med anknytning till Norrbottens Ishockeyförbund (tror att den ene faktiskt var ordföranden) var framme och pratade om behovet av en islada. En kille var framme och pratade om gräsplan. Andra saker som folk tog upp var bostadsbristen och bristen på attraktiva tomter.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits