Företagarfika

Idag har jag varit på företagarfika. Tyvärr var det inte så många där men det är visst ettt tecken på att de har fullt upp med jobb. Vi diskuterade i alla fall allmänna saker, bl.a "avgifter" i skolan och förskolan där rektorerna tydligen fattat någon form av beslut om att inga som helst avgifter får tas ut. På måndag ska jag se till att informera mig om detta och också ta upp frågan med koalitionspartierna för att informera mig om deras uppfattning.

Efter företagarfika stannade jag, Eva Quist och Ulla-Britt Nilsson kvar och diskuterade olika samverkansprojekt. Det var mycket intressanta idéer och synpunkter som kom fram. Vi kommer att jobba vidare med våra projektplaner och ska se till att ro projekten i hamn.

Sedan gled vi över på allmänt snack om Arjeplog, politiken, Junilistan, Göran Persson och kommunpolitiken i synnerhet. Det var så intressant att jag glömde ett telefonmöte med de övriga  i den rekryteringsgrupp som ska rekrytera ny projektledare för SWTR. Så jag fick ringa runt och be om ursäkt till de som skulle ingått i mötet. Vi fattade också beslut o att gå ut med en extern annons.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits