Semifinalen - sensationellt

Jag skrev ju att det kunde gå precis hur som helst. Och det gjorde det. Förstod nästan att Island skulle åka hur när man fick se hur tam hon var på sen. Men ändå, det är en av de bästa bidragen i årets tävling hur som helst.

Uppfattningen om låtarna ändras ganska mycket när man får se dem på scen. Lettland var ett bidrag som lyfte ordentligt. Teckenspråksövningarna var ganska så söta. Vitryssland, Island var låtar som tappade ordentligt, medan Irland, Lettland och Monaco skärpte till sig ordentligt.

Ville inte alls ha Danmark och Makedonien till final, även om Jakob Sveistrup är både söt och charmig på scen. Den låten lyfte i alla fall litet. Men jag ville verkligen ha Island och Slovenien i final...

Är riktigt glad att Moldavien gick vidare. Jag tycker låten är härlig och farmor/mormor (vilken det nu är) är ju bara SÅ SÖT.

Greklands position inför lördagen stärktes absolut nu. Den jag verkligen trodde skulle utmana, Island, är ju nu ute ur gamet. Som utmanare ser jag Ungern, Schweiz, Serbien, Bosnien och Norge.

Måtte Norge inte vinna. Låten är bra men resten känns bara utstuderat och osmakligt!


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Islands bidrag var den bästa i år och borde vinna för att hela rollen visade hur världen ser ut idag. För mig har det en stor betydelse för att jag själv insåg att världen ser värkligen så ut idag. Som det ser ut har skådespelerskan förståt det och jag tycker det är jättebra att det finns ändå människor som förstår. Silvia Night är en påhittad rollkaraktär som spelas av skådespelerskan Agusta Eva Erlendsdottir. Det hon vill visa med rollen är hur världen ser ut idag. Därför borde hon vinna. Folk förstog inte och buade åt henne. Jag tycker att man inte ska göra så om man inte vet någonting.

2006-12-01 @ 17:06:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits