Kulturrally, PT:s ledarsida, arbetslunch och arbetsmarknadsnämnd

Idag har jag inte förstått varför så många kommenterat min webblogg, och då framförallt människor jag inte kunde förstå hur de visste om att jag bloggade. Men så fick jag plötsligt förklaringen när jag av en fick veta att den var omskriven på Piteå-tidningens ledarsida. Ni kan kolla in artikeln på: http://www.pitea-tidningen.se/index.php?artikel=116027&option=14 Jag blev verkligen glad över det beröm som min blogg fick i artikeln. Själv tycker jag bara att det är fruktansvärt kul att blogga. Jag önskar bara att man fick fler kommentarer så att det blev mer av tvåvägsdialog.

Nu på eftermiddagen har jag varit på möte kring Kultur-rally 2006. Det är en helt otroligt bra idé som en gång genomförts i Kalix och i höst ska genomföras i Jokkmokk. Det går ut på att länets kulturinstitutioner samverkar med lokala aktörer under en helg eller en vecka, och skapar ett smörgåsbord av kulturaktiviteter. Detta är ett suveränt sätt att främja kulturlivet utanför Luleå. Förhoppningen är att vi ska kunna genomföra ett kultur-rally under vecka 46 år 2006.

Innan dess har jag hunnit med att luncha med den lokala arbetsgruppen inom Sparbanken Nords projekt "Samtal för framtiden". I den ingår jag, Britta Flinkfeldt Jansson och Mikael Kågström. Vi hade en mycket givande arbetslunch och kommer att jobba vidare för att dels kunna fixa ett arrangemang för ideella ledare i juni, och en projektplan för ett större projekt som ska syfta till bättre intern och extern kommunikation.

Har också haft arbetsmarknadsnämnd på förmiddagen och där diskuterade vi främst arbetsmarknadsläget, kompetensförsörjning och rehabilitering. Vi hade tyvärr högre öppen arbetslöshet i april månad jämfört med april månad förra året.

Bubbe

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits