Hur kan man vara aktiv i ett parti och verka för att bilda ett annat?

Jag måste verkligen tillåta mig att fundera lite över hur en del personer tänker. Såg Nordnytt i går kväll (vilket jag inte brukar hinna så ofta) och såg då ett reportage om en kvinna aktiv i socialdemokraterna i Luleå som samtidigt var engagerad i Feministiskt initiativs arnetsgrupp i Luleå.

Hennes resonemang om att Feministiskt initiativ bara var en förening och hon ville se hur långt man kommer med det är ju hur ihåligt som helst. Det känns ju som om hon spelar med dubbla kort för att se var hon själv har störst möjligheter.

För mig som socialdemokrat är det uteslutet att jobba för att ett annat parti bildas som konkurrent till det egna.

Vore jag hon skulle jag ta konsekvensen av mitt ställningstagande och lämna det socieldemokratiska partiet och lämna alla uppdrag.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits