Greger was here

Ikväll har Greger varit och hälsat på. Han är hemma i Arjeplog eftersom hans morfar dog häromdagen. Men han åker hem till Umeå imorrn.

Vi kollade in alla vinnarna i den svenska uttagningen genom åren och hade otroligt kul och diskuterade låtar och årgångar.

Nu ska jag sova. Ska vara ledig imorgon och hjälpa mamma städa huset, sen ska vi koka fläskpalt och bjuda mina bröder Peter och Pär-Lars (och hans familj). Mamma kan ju inte göra fläskpalt just nu så då får man ställa upp.

Ha de!

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Har-palten

Fläskpalt är mums men morsan lärde mig att göra nåt ännu godare dvs. lappkok.. blodpalt.. mmmm.. Här får du receptet Bubbe och alla andra som törs pröva. Hälvten Renblod och hälvten vatten. Rör ner en par tre nävar havregryn och en dutt salt och låt det svälla en stund. Sen så är det bara att blanda med vetemjöl till lämplig paltsmetkonsistens och göra lämpliga skedpaltar som läggs i köttgrytan å koka.. Avnjutes lämpligen med smör och lingonsylt + kokt renkött..

2005-05-13 @ 21:10:33
Postat av: Bubbe

När jag var liten älskade jag blodpalt, men efter ett ordentligt astma-anfall käkade jag blodpalt och kräktes upp allt. Sedan dess har jag inte ätit blodpalt. Då var jag sex-sju år gammal nånting.

2005-05-13 @ 23:11:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits