Grått och trist

Ibland finns det dagar då man verkligen funderar på om man ska gå upp ur sängen. Har haft en natt med kramp i benen så jag har varit upp massor med gånger och har då sett hur dåligt väder det varit. Jag bestämde mig vid ett tillfälle att jag inte skulle stiga upp, om det var helvitt ute. Tack och lov hade snön inte lagt.

Imorrn ska jag stiga upp klockan sex  för att tvätta. Hur roligt är det på en skala? Men så är det när man inte tänker sig för när man bokar tvättid. Visserligen så skulle jag kunna vänta till helgen men det känns bättre att tvätta på en vardag.

Idag har jag gjort något jag inte haft tid med på länge. Jag har bakat! Bakade enormt goda vetebullar med fyllning av smör, mandelmassa och vaniljsocker. Fick nämligen besök av bekanta från Övertorneå och Haparanda, så då måste man ju visa sig duktig. Bjöd också på middag. Gjorde hemmalagade kycklingsnitzlar, kanongoda, men vilket bök alltså. Tänkte ett tag att jag skiter i det hela. Färsen var nämligen otroligt lös. Men tills lut så fick jag det att funka och de blev fantastiskt goda.


Kommentarer:
Postat av: Hasse

Intygar att schnitzlarna verkligen var goda!

2005-07-09 @ 00:19:32

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits