Eurovision Song Contest

Nu är det bara en vecka kvar... till årets riktiga TV-höjdare. Det jag går och väntar på hela året, och det som för mig delar in året i före och efter. Ja det är till och med så att jag hänger upp olika händelser på vilket eurovisionsår det var. Exempelvis vet jag att jag låg på intensiven på Piteå sjukhus 1995 eftersom det var det året jag tyckte Spanien skulle vinna medan Norge gick och vann med Nocturne. Minns med värme hur de fixade fram en TV och proppade mig full med Alvedon så att jag skulle orka se finalen där på intensiven. Det är omtanke och omvårdnad det!

Precis som i fjol ska vi vara hemma hos Mattias och Anne-Marie. Det blir knytkalas, storbildsprojektion på väggen, surroundljud. Det blir vi, Niklas (en av prästerna i Arjeplog) och Malin hans fru (som jobbar på samma skola som Anne-Marie) och Kicki.Niklas och Malin är nästan lika schlagergalna som jag, men bara nästan.

Tycker det här året är ett av de svårare att bedöma. Känner mig inte lika övertygad som vanligt. Har särskilt svårt att ha grepp om hur det ska gå i semifinalen. Har en del favoriter som jag verkligen hoppas det går bra för i semin. Jag hoppas verkligen Bosnien-Herzegovina, Slovenien, Ungern, Kroatien, Estland, Rumänien, Island, Vitryssland, Schweiz och Finland går vidare.

Helst skulle jag också velat ha med Andorra, Norge, Danmark och Bulgarien i final också. Speciellt Andorra men efter det att de arrangerade om låten från den nationella finalen så har den tappat.Den var mycket mer ethno och folkloristisk då, vilket var låtens styrka.

Senare i veckan får ni mina tips på hur det går. Det här var mitt hjärtas röst som det talar just nu!!!


Kommentarer:
Postat av: Anders

Själv tror jag hårt på att Vitryssland vinner ;)

2005-05-18 @ 19:15:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits