En mycket givande dag

Idag har vi haft föreningsstämma i Swedish Winter Test Region, en samarbetsorganisation för de kommuner i Norr- och Västerbotten som har vintertester. Så nu är jag ordförande för den organisationen. Ska bli riktigt kul. De frågor vi diskuterade mest idag var mobilteletäckningen och energiskatterna för entreprenörerna. Jag, vår vice ordförande Hasse (från Malå) och Maria (vår projektledare) ska uppvakta landshövdingarna i Norr- och Västerbotten för strategiska diskussioner i dessa frågor.

Efter SWTR-mötet fortsatte Malå, Sorsele, Arvidsjaur och Arjeplog med ett möte kring samverkan mellan kommunerna. Det var mycket konstruktiva diskussioner som kommer att leda framåt. Det är jag övertygad om. Idag diskuterade vi uppslag på konkret samverkan.

Ikväll har vi i Arbetarekommunens VU haft ett möte med partidistriktets ombudsman kring valet 2006 och situationen i kommunen. Det var ett bra möte som jag tror kommer ha betydelse för hur vi lyckas organisera vår valrörelse.

Har hunnit ringa mamma och kolla hur hon mår. Hon låter mycket piggare och är verkligen positiv nu. Det känns bra:-)

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Arvidsjaurbo

Ett mycket lönsamt samarbetsområde bör gemensamma upphandlingar för de berörda kommunerna vara. Om man har större volymer får man bättre (lägre)priser. Jag känner till att det görs för A-kommunerna i viss utsträckning, men jag känner inte till hur Västerbottenskommunerna gör.
Det är i alla fall värt att undersöka.

2005-05-19 @ 19:15:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits