Passutlämningsställen

Träffade Mats Åhman från polisen kring frågan om passterminaler och passutlämningsställen. Polisstyrelsen i Norrbotten har bestämt att det bara ska finnas passterminaler på polisstationer i vissa kommuner och att några fler polisstationer ska få fungera som passutlämningsställen. För Pite älvdal skulle passterminal finnas i Piteå och utlämning även ske i Arvidsjaur.

Det som förbryllar mig är att polisstyrelsen i Västerbotten verkar ha valt en helt annan väg och ska ha passterminaler i alla kommuner. Passterminaler är visst inte ens en kostnad för polismyndigheten.

Min slutsats är helt enkel att politikerna i polisstyrelsen i Norrbotten är kust- och stadsfixerade och inte vill skapa förutsättningar för fungerande service i hela vårt län, till skillnad för politikerna i Västerbottens polisstyrelse.

Skärpning!

Bubbe


Kommentarer:
Postat av: Maria

Ja och värre är att dom inte svara på mail!
Jag har för mer än en vecka sedan frågat dom varför och på vilka grunder dom bestämt sig för detta system. DÅLIGT!

Postat av: Maria

Ännu mera trist är att dom inte svarar på mail! Jag mailade och frågade hur, vad och varför man beslutat som man gjort. Dvs att utestänga människor från 6 st kommuner från att kunna hämta ut sitt nya pass på sin lokala polisstation. Men svaret lyser med sin frånvaro och det är mer än vecka sedan jag mailade. TRIST!

2005-06-08 @ 21:50:16
URL: http://www.mariatycker.webblogg.se
Postat av: Bubbe

Vi borde agera gemensamt i denna fråga!

2005-06-09 @ 08:04:31
URL: http://bubbe.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits