Ambulansen - ett telefonsamtal

Blev uppringd av en kvinna i morse som ville diskutera ambulansupphandlingen. Det var ett mycket intressant samtal som tillförde mig många reflektioner och nya tankar. Det gjorde inte det kommande beslutet lättare.

Den aspekt som hon lyfte fram, och som jag snuddat vid tidigare var hur man använder skattepengar. Hon tyckte inte det var rätt att landstinget skulle bli tvingade att ta ett dyrare anbud eftersom de pengarna säkert skulle minska utrymmet för pengar till vården. Jag förklarade för henne att jag inte har någon aning om differensen mellan anbuden, inte heller vad "vårt" anbud ligger på.

På onsdag ska jag och de övriga i kommunstyrelsens arbetsutskott (förstärkt med de partier som inte har ordinarie platser i utskottet) träffa taxibolaget och lyssna till deras syn på saken.

Fler synpunkte välkomnas!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits