Näringslivsnämnd i Göteborg

Med anledning av följande artikel i Piteå-tidningen vill jag lämna följande kommentar:

1. Jag finner det ytterst anmärkningsvärt att inte Centern för en intern diskussion om detta. Centerns ordförande var helt ovetande om att denna kritik fanns. Han föreföll mycket förvånad då jag informerade om att partikamrater till honom kontaktat Nyheter i Norr. Det verkar saknas kommunikation inom Centern i denna fråga.

2. Jag finner det anmärkningsvärt att Centern för fram denna kritik först nu när de haft mjlighet attunder en månads tid lkunna verka för en förändring då de varit medvetna om detta. Slutsatsen kan bara vara att Ottosson försöker vinna populistiska poäng.

3. Resan anser jag vara ytterst motiverad för att partierna ska förstå vikten av satsningen på Liseberg och värdet för kommunen i marknadsföringssyfte, som Centern haft mycket liten förståelse för tidigare utan i stället ifrågasatt kraftigt. Tanken var att partierna i Näringslivsnämnden på plats skulle kunna studera hur satsningen är upplagd och höra hur detfungerar.

4. Jag finner det också ytterst anmärkningsvärt att Ottosson inte framfört dessa synpunkter inom koalitionssamverkan då han haft ett flertal tillfällen till detta under de föregående veckorna. Detta förvånar mig. Slutsatsen måsteendast vara att man är ute efter att försöka profilera sig och detta trots att man gör det också på egna partikamraters bekostnad. Bosse Johansson (C) deltar nämligen också på resan.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits