Reinfeldt och hans nya fasad

Imorse såg jag morgon-TV innan jag skulle käka frukost på hotellet. Där satt Fredrik Reinfeldt i en debatt med Tomas Östros kring arbetslöshetssiffrorna. Jag kunde inte undgå att bli rent ut sagt förbannad. Reinfeldt är oerhört skicklig på att presentera sin politik under falsk flagg. Han är som en gökunge som försöker snylta på andra.

Det han har insett är att om man ska vinna val i Sverige så måste det låta som om man för en socialdemokratisk politik. Att det är rent bedrägeri att försöka få väljarna att tro att det är en sådan politik han vill föra, det är det som gör mig förbannad. Oerhört många människor kommer efter nästa val att känna sig grundlurade när de upptäcker att den moderata politiken är densamma som den alltid har varit.

 


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ahmen du. Fatta att s-pamparna heller inte gör nåt åt a-lösheten. De är lika goda kålsupare hela högen, synd bara att såna som dig tror på sossarnas skitsnack.

2005-08-10 @ 23:52:30
Postat av: Bubbe

Frågan är om det är rätt sätt att skapa nya arbeten genom att införa skattesubventioner för hushållstjänster, försämra de arbetsrättsliga villkoren.

Om du läser mitt inlägg så finns det inget som påstår att den socialdemokratiska arbetsmarknadspolitiken lyckats tillräckligt bra. Jag tycker bara det är en fråga om ärlighet att man är öppen med vad man egentligen tycker, och inte gömmer sig bakom retoriska dimridåer!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits