Elevhemmen och IOGT/UNF

Ikväll var jag inbjuden till en träff med elevhemspersonalen kring den framställan som IOGT-NTO och UNF gjort kring ev. drift av elevhemmen. Det var en konstruktiv träff som fördes i en bra anda. Elevhemspersonalen fick föra fram sin syn på elevhemmens drift och de fick också tillfälle att ställa frågor.

Jag redogjorde för min syn på saken och försökte också föra fram tankar kring hur frågan ska beredas. Det jag främst tar med mig från mötet är de farhågor som finns kring hur frågan ska kunna hinna beredas tillräckligt innan ev. beslut kan tas i november. Det är ju centralt att vi får fram ett beslutsunderlag som är tillräckligt bra för att man ska kunna gå fram till beslut.

Så som i alla kommunala ärenden så är ett ärende aldrig avgjort innan beredningen gjorts och beslut har fattats. Det är alltså viktigt att påpeka att det inte är beslutat att elevhemsdriften ska övergå till IOGT-NTO och UNF.

Kommentarer:
Postat av: Erik Wagner

Man får gratulera till IQ-utmärkelsen!

http://www.iq.se/content/projects_det.aspx?projectId=70

Bra jobbat!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits