Alliansen politik -ett klipp för mig

Javisst är det så! Som högavlönad, med jobb och få sjukskrivningsdagar är Alliansens politik ett riktigt klipp för mig. För det är vi på livets solsida som kommer att få det bättre. Alla vi som har ett jobb att gå till. Alla vi som är friska nog för att gå till våra jobba. Alla vi som finns innanför!


Men alla ni andra, ni som inte står i solens glans kommer att få betala för att jag ska få det bättre. Alla ni som är sjukskrivna, alla ni som är arbetslösa. Ja för att inte glömma alla ni som enligt Alliansen fuskar allt vad ni kan. Alla ni som finns utanför -tryggheten.


Efter 200 dagar som arbetslösa ska ersättningen ner till 70%. Efter 300 dagar ska du bara få 320 kr per dag. Vem kan leva på det egentligen? det här visar vilken människon deras politik grundar sig på. fixar du dig inte ett jobb så beror det bara på dig själv - och då ska du straffas! Dessutom ska avgiften till A-kassan höjas - och göras obligatorisk!

Alliansen föreslår än så länge inte några sänkningar
på sjukförsäkringsnivåerna - men ska ändå spara 15 miljarder kronor där. Istället för att föreslå sänkta ersättningsnivåer så föreslår man en förändrad beräkningsgrund. Slutsatsen måste ju bli att man i stället för att sänka nivån så räknar man på lägre utgångsnivå. Sjukpenningen ska beräknas på historisk inkomst.

När det gäller förtidspensionärer
ska de få lägre ålderspensioner. Det är tacken för att  de bidragit till samhällsbygget och fått betala priset för det. Solidaritet på hög nivå!

Dessutom föreslår man ett antal glada överraskningar i form av försämringar:
Minskade arbetsmarknadsåtgärder.
Skatteförmåner för hemdatorer slopas. (Nu riskerar tillgången till datorer i hemmen att bli en klassfråga)
Räntebidrag reduceras. (Innebär höjda boendekostnader)
Investeringsbidrag till bostäder avvecklas. (Kan förvärra bostadsbristen och leda till höjda boendekostnader)

Sammantaget kan man konstatera att det handlar om traditionell högerpolitik för de som redan har det bra! Det är inte det samhälle som jag vill se efter valdagen nästa år!

Kommentarer:
Postat av: jens

Din kära sosseregering gjorde redan vad högern ville. De körde över mig fullständigt när jag var deprimerad. påstod att jag endast arbetat halvtid när jag var sjuk, för deprimerad kan man ju inte vara i ett sossestyre där ju alla är med... Slutade med att jag fick mindre än socialbidrag i stämpling trots att jag tjänade 22000 i månaden. plötsligt fick jag klara mig på 5500 ut i månaden. Detta ledde till ännu en depression och självmordsförsök. Nej tack och lov att högern vann. det har gett mig nytt hopp, för de mörkar inte siffrorna om den höga arbetslösheten. för finns inte problemet behöver man ju inte heller göra något åt det som sossarna tänker men aldrig säger. Nu har jag fått jobb och mår bra igen. Tack Fredrik Reinfeldt.

2006-12-02 @ 18:14:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits